کسب و کار پر رونق می خواهید؟ روی خرید سوله دست دوم تمرکز کنید!

خرید سوله دست دوم باید تیم مجربی از طراحان و مهندسان را داشته باشد تا بتواند نقشه سوله را مطابق با استانداردها طراحی کند. به هرحال از وقتی که گذاشتید ممنونم و متشکرم بابت کامنت شما… شاید عدم محدودیت در برخی مواقع مزیت محسوب شود اما همین مزیت در بعضی موارد از جمله در دهانه های کوچکتر از ۱۸متر یک عیب به حساب می آید چرا که قیمت به کار رفته در چنین سوله هایی با چنین ابعاد دهانه ای از هزینه ساخت سوله به روش تیر ورقی نیز بیشتر خواهد شد، اما در سوله هایی که بیش از ۱۸ تا ۲۲ متر باشند دارای قیمت برابری هستند و در دهانه های بالاتر از ۲۲ متر اختلاف قیمت فاحشی با سوله سنگین پیدا می کند. این نوع سوله ها از ترکیب فولاد و پروفیل هستند که بعضی اوقات ساخت سوله با قوطی هم گفته می شود . با توجه به اینکه سولهها برای استفاده در فعالیتهای تجاری و تولیدی طراحی شدهاند، موقعیت جغرافیایی و ویژگیهای آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

معمولا در سقف و دیواره های سوله ساندویچ پنل سقفی و دیواری از نوع پلی اورتان، ورق گالوانیزه ساده یا رنگی و آلوزینک بکار گرفته می شود. سوله های سبک آماده در صورتی که دهانهای کمتر از ۷۰ متر داشته باشند، نیازی به ستون وسط ندارند و حداکثر اندازه برای دهانه سوله ۹۰ متر می باشد. بر این اساس می بایست به اتصالات سوله و قطر ورق به کار رفته در ستون های طبقه اول در این قبیل سازه ها توجه بیشتری شود. از جمله سوله های پر استفاده می توان به سوله های خرپایی تیر ورقی از خانواده سوله های سنگین اشاره کرد که امروزه سوله های سبک مانند سوله های لوله ای نسبت به سوله های خرپایی سنگین تیر ورقی دارای امکانات و مزایای بیشتری هستند. با انتشار این نتایج روز به روز این عرصه با اقبال بیشتری مواجه گردیده به گونه ای که با گذشت چندین دهه هنوز هم مطالعه سازه های فضاکار در کانون تحقیقات متخصصین و دانشجویان قرار دارد. سوله ها با گذشت زمان و اعمال تغییرات و کم و کاستی های فراوان توسط مهندسان متخصص در این زمینه، اکنون به مرحله طراحی، ساخت و بهره برداری در انواع مختلف بر اساس کارایی و طراحی مورد نظر کارفرما رسیده اند.

زیرا سولهها نه تنها از لحاظ زیبایی شیک به نظر میرسند بلکه به نماها و محیط اطراف خود هم هیچ آسیبی وارد نمیکنند و شما میتوانید از سوله صنعتی برای دفتر کاری، انبارداری، مکانهای آموزشی و یا انجام سایر فعالیت ها استفاده کنید. سوله سازی به دلیل کاربرد عمدتاً صنعتی از نظر طراحی با سایر سازهها متفاوت است . امروزه سوله ها عموماً با تیر آهن، ورق فولادی و فونداسیون بتنی طراحی و ساخته می شوند، علاوه بر این، حجم و میزان استفاده از هر مصالح ساختمانی بر اساس کارایی سوله، کاربری سوله، مدل مورد نظر کارفرمایان می تواند متفاوت باشد چرا که هر سوله از نظر کارایی با سایر سوله ها می تواند متفاوت باشد. همچنین برای سقف ساختمان امکان استفاده از ورقهای سبک و مقاوم وجود دارد. در جواب سوال قیمت مهندسی، طراحی، ساخت و احداث هر متر مربعی سوله های سبک باید گفت هزینه ها و قیمت های هر سوله بر اساس متراژ، کاربرد و کارایی، مواد اولیه استفاده شده در آن اعم از فوندانسیون و پی ریزی، مصالح مانند بیس پلیت ، فریم های ستون و سقف ، وال پست ، استرات ، بادبند کشی کامل و تیر ریزی سقف ، اتصالات، رنگ آمیزی و… رنگ سوله چیست و چرا به آن رنگ مخصوص سوله گفته میشود؟

البه لازم به ذکر است که این چنین سوله هایی تولید شده که به آن ها سوله سبک می گویند. از مزایای سوله های سبک می توان به زمان ساخت کمتر، کیفیت استفاده بالا، استحکام و طول عمر بالا، کیفیت بالای مواد و اجزای مورد استفاده در سوله های سبک، امکان نصب و راه اندازی انواع ماشین آلات، قطعات و ابزار در داخل سوله سبک، مناسب را اشاره کرد. طول و عرض ورق سیاه ۱۰ میل مبارکه ۱.۵ در ۶ متر است که برای مصارف مختلف، برش و تراش داده میشود و بسته به نیاز، ورقهای مختلف در اندازههای مختلف برش داده میشوند. سولهها عموماً برای انبارداری، تولید، کارگاه و یا پارکینگ استفاده میشوند و بسته به نیاز و مورد استفاده، متناسب با ابعاد و امکانات خود ارائه میشوند. حداقل مساحت مفید با توجه به نحوه چیدمان تجهیزات، فضای مورد نیاز برای انبار و … مورد استفاده قرار میگیردو بر همین اساس، دهانه سوله باید بزرگ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید